Alla inlägg den 26 april 2021

Av Magnus Månsson - 26 april 2021 15:54

Ibland förstår jag ingenting.

Jag behöver hjälp.

Som att tolka det här uttalandet av Malmö FF:s Franz Brorsson efter 1—1-mötet mot Östersund i går i en intervju med Sydsvenskan.

 

”Franz Brorsson var inblandad i en av matchens mest omtalade situationer i andra halvlek.

Östersunds Blair Turgott skickade bollen i mål efter en hörna, men domaren blåste frispark till MFF som gjorde mål i den följande kontringen.

Helt fel, tyckte Östersunds tränare Amir Azrafshan.

Korrekt, ansåg Brorsson som dock inte riktigt förstod exakt vad domare Kristoffer Karlsson blåste för.

– Det är knuff på mig. Eller om det är på Eric (Larsson), jag vet inte riktigt. Men jag tycker det är frispark i alla fall, säger mittbacken.”

***

Vad är detta för svammel? Franz tycker det är frispark men inte på vem, på honom eller på Eric Larsson. Men korrekt var det, en bara så ni vet.

***

En rent generell kommentar: Domarna är alltför generösa med att ge förvarande lag fördelar vid kontakter inom straffområdet.

Franz Brorsson teatraliska krumsprång i duellen lönade sig. För det var förmodligen det som Kristoffer Karlsson blåste för.

***

Den digitala världen ger möjlighet att ta del av åtskilliga kommentarer till en match. De flesta har en betalvägg. Just i dag funderar jag dock om jag skall betala 25 kronor/månad för att läsa följande intelligenta analys:

 Förlorade MFF de två poängen mest för att man ytterligare en gång misslyckades med att hålla nollan eller för att man inte gjorde fler mål än ett?

Men herr krönikör: Håller ett lag inte nollan och släpper in ett mål samtidigt som man bara gör ett på sina chanser, då blir det 1—1. Så har det alltid varit.

***

Poängtappet för MFF innebär att striden om SM-guldet ännu inte är avgjort. Det lever i alla fall fram över kommande helg, Men om Djurgården vinner över MFF är väl med en opportunistisk journalistik guldet Stockholmslagets, då med en differens på fem poäng till MFF:

Men tro mig: Det blir en intensiv strid in till långt in på hösten.

Och räkna inte bort Häcken! Tre förluster, förvisso, men de berömda marginalerna har för deras del hamnat fel. Spelet har inte varit undermåligt.

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards