Alla inlägg den 11 september 2016

Av Magnus Månsson - 11 september 2016 22:16

Månader av förhandsartiklar.

Med alla möjliga – löjliga – vinklar. Överdrifterna har haglat. Det räcker med att ha läst rubrikerna.

Jag är inte speciellt intresseras av boxning men man har bara behövt ögna igenom tidningarnas sportsidor eller öppnat en sajt för att bli påmind om att något stort var på gång. En match mellan två svenskor, Klara Svensson versus Mikaela Laurén.

Läste så i Sydsvenskan att det fanns drygt 3 000 åskådare på Hovet. Bara vill jag tillägga. Efter denna nästan hysteriska hausse. Större var alltså inte intresset.

Jag har – som jag skrivit tidigare – svårt att förstå den uppbackning boxningssporten oftast får.

Den här matchen var ett nytt bevis.

Det var ju inte speciellt dyrt om man nöjde sig med de billigaste biljetterna, 285 kronor. Alla behöver inte ge 3 080 kronor.

Läste en kommentar/krönika av en före detta kollega, som jag i andra sammanhang har respekt för:

Vi som satt på Hovet njöt av vad som måste ha varit en av de bästa kvinnliga matcherna någonsin.

Min fråga: I världen, i Europa, i Norden, i Sverige eller kanske bara i Stockholm?

Var dessa stora ord bara ett försök att rättfärdiga alla spaltmetrar som föregick matchen?

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards