Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av Magnus Månsson - 29 augusti 2014 17:30

Det skrevs malmöitisk idrottshistoria i onsdags, när Malmö FF kvalificerade sig till gruppspelet i Champions League.

Givetvis skall detta uppmärksammas ordentligt.

Sydsvenskan gör det i dag med att ägna elva sidor åt MFF. Det har jag inget emot. Även om jag måste tillstå att jag inte läst allt.

Men …

När den intensiva bevakning går ut över den så kallade bakvagnen reagerar jag. Jag tycker att jag som allmänidrottsintresserad läsare skall få läsa resultaten från play-off-rundan i Europa League i fotboll, från Diamond League-tävlingn i friidrott i Zürich och siffror från några av de intressantaste tennismatcherna från US Open.

Det fanns även andra nyheter som kom bort på grund av platsbrist.

Jag tror inte att en morgontidning som Sydsvenskan får göra avkall på det som på min tid på tidningen kallades redovisningsskyldighet. Jag är inte ensam om att ha blivit rejält besviken på SDS i morse.

Ibland är det tur att även Skånskan trillar in genom brevlådan på morgonen.

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards