Direktlänk till inlägg 31 maj 2024

En SDS-krönika utan klara åsikter

Av Magnus Månsson - Fredag 31 maj 16:42

Pontus Jansson-affären är det stora diskussionsämnet i dagens Idrottsmalmö.

Därför hade jag väntat mig en krönika i dagens Sydsvenska, när jag hämtade den i hallen i morse. (Jag tillhör fortfarande de lyckligt lottade som får min tidning levererad direkt in i lägenheten.)

Men i ingen krönika i mitt husorgan sedan barnsben.

Då hade jag redan under gårdagen kunnat läsa kommenterade artiklar på Fotbollskanalen och på Kvällspostens och Idrottens Affärers hemsidor. Sydsvenskan har genom den tidigare pressläggningen blivit akterseglade på sena nyheter. Denna gång fanns inte denna ursäkt. Varför ge walkover?

Först 11.04 i dag på förmiddagen publicerade man på nätet en krönika i ämnet, signerad Fredrik Lindstrand. Numera är kutymen att det finns en förklaring att åsikterna i en krönika är skribentens egna. Må så vara, men läsarna i allmänhet ser uppfattningarna som tidningens.

Numera har Sydsvenskan många sportkrönikörer. Därför är valet av Fredrik Lindstrand något underligt. I de tendensiösa artiklarna i samband med supportermarschen inför premiären mot Hammarby dolde han dåligt sina åsikter om supporterkulturen, som har vissa likheter med Pontus Janssons.

Därför blev det i dagens krönika ett evigt hattande, dels så eller kanske så.

Ingen klar åsikt.

Är jag för konspiratorisk när jag menar att Sydsvenskan/Fredrik Lindstrand vill stå på god fot med både MFF och Pontus Jansson?

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Månsson - Söndag 23 juni 12:28

Det blev långt mellan mina funderingar från EM i friidrott. Min arbetskaraktär är inte alltid vad den borde. Jag hade beslutat att reducera mitt tittande på EM-fotbollen, men det löftet kunde jag naturligtvis inte hålla. Nej, det har inte blivit al...

Av Magnus Månsson - Tisdag 18 juni 17:01

Först ett EM och sen direkt ett andra. Och däremellan några familjefestligheter, en med en långresa. Tiden och orken har inte räckt till allt man vill. Nåväl, en form av en delsummering av friidrottens EM kan kanske vara på plats. Som friidrott...

Av Magnus Månsson - Tisdag 11 juni 23:25

EM i friidrott har tagit mycket tid. Ett internationellt mästerskap är högtid för oss friidrottsintresserade. Då gäller både försök och final. Mycket har kommit kläm. När jag firat en stor familjehögtid några dagar, återkommer jag med synpunkter....

Av Magnus Månsson - Lördag 8 juni 17:36

Som friidrottsintresserad borde man vara nöjd, när SVT i stort sänder varje minut från EM i Rom. Och i en kanal utan reklamavbrott. Men ibland blir det bara för mycket. Som i går, en fredagskväll mellan 18.30 och 20.00, när friidrotten blockerar ka...

Av Magnus Månsson - Torsdag 6 juni 19:30

IFK Malmö gör en storsatsning på sin ungdomssektion. Fotbollsklubben har på heltid anställt två personer att bygga upp en verksamhet med målet att på sikt återkomma till svensk elitfotboll. Dessutom har IFK också anställt en föreningskonsulent fö...

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards