Alla inlägg den 29 april 2018

Av Magnus Månsson - 29 april 2018 13:14

I kvällningen 17.30 är det problem för en nörd.

Allsvensk fotboll: IFK Norrköping—Trelleborgs FF och Kalmar FF—Malmö FF.

Semifinalspel i herrarnas handboll: Alingsås—HK Malmö och Lugi—IFK Kristianstad.

Varför tänker programmakarna inte på mig? Och andra likasinnade. Vi är nog många som hade önskat kunna se alla matcherna.

Mitt val blir: Direkt Alingsås—Malmö, som förhoppningsvis inte går till förlängning, för då är inte KFF—MFF slut, och då kan man på TiVo-boxens fjärrkontroll trycka på den röda A-knappen och se matchen från Guldfågeln från start. Med förhoppningen att ingen försagt sig och meddelat ställningen.

Motiveringar:

Av handbollsmatcherna lär den i Alingsås vara mest oviss. Kristianstad är för starkt på i stort alla positioner för att än en gång förlora mot unga, intressanta Lugi.

Alingsås—Malmö kan bli ett drama. Vilket målvaktspar, av två i slutspelet jämna, har ”dagen”? Det kan avgöra. I det uppställda spelet blir det en kamp mellan HK:s skytte- och genombrottsspel och hemmalagets mer varierade sätt att komma till avslut. Malmös kantspelare förlorade senast både offensivt och defensivt den interna matchen mot Alingsås.

Hemmaplan avgör. Denna gång.

Man skall inte överge ett favoritlag i motgångens stund. Men jag lovar att i utnyttja mitt säsongskort på matcherna på Vångavallen. I eftermiddag sviker jag. Jag har sett alla lag i årets allsvenska. Tyvärr måste jag medge att TFF visat sämst kvalitet av alla. Och när Zoran Jovanovic, lagets offensivt viktigaste spelare, fortfarande är skadad, ser det tungt ut för TFF.

I Kalmar är det mera ovisst. Det är två lag som inte övertygat. KFF är alltid svårspelat hemma. Det vet alla motståndare. Tyvärr lär Rasmus Elm fortfarande vara skadad. Som fotbollsälskare vill jag alltid njuta av hans briljans.

Är kryss ett dåligt tips?

En spännande kväll blir det under alla förhållanden.

Men dessförinnan är det fotbollssöndagens intressantaste svenska match, Stockholmsderbyt Hammarby—Djurgården.

Och sen, innan det är dags att plocka fram kvällslektyren (Väinö Linnas Upp trälar i den strålande trilogin om åren kring det finska inbördeskriget), måste jag på en inspelning se finalen i Mästarna mästare. Där väl alla (?) har sympatier i alla lagen.

Det är inte alltid lätt att vara nörd, en söndag som denna.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards