Alla inlägg den 2 november 2017

Av Magnus Månsson - 2 november 2017 11:19

I går tänkte jag dra in några hundralappar på Lången/Oddset.

Det fanns ju många ”lätta” matcher med odds mellan 1.20 och 1.34 Min sexling skulle ge 3,81, alltså en vinst på hundringen på 281 skattefria kronor.

Och lätt var det, tills text-tv klickade fram Aranäs—Ystads IF 24—19. Där rök den vinsten. En YIF-seger hade gett 1,20, det lägsta oddset i mitt tips.

Egentligen borde jag vara jättebesviken på YIF, ett lag jag som Skurupsbo med Ystads Allehanda som husorgan följt och haft som ett favoritlag, sedan jag började läsa YA:s sportsidor åren kring 1950. Har man dessutom haft både klass- och skolkamrater som spelat i klubben, finns det en viss samhörighet med YIF.

Besvikelsen försvann snabbt. Mitt idrottsidealistiska hjärta tog över. Det som alltid klappar för de små i idrottsvärlden. Kungsbacka kommun har förvisso en befolkning på över 80 000 personer och ett behagligt avstånd till Göteborg men i huvudorten bor under 25 000 människor.

HK Aranäs, kommunens idrottsliga stolthet, är år efter år en av landets främsta på ungdomssidan och många är de svenska elitspelare som haft lärorika år i Aranäs och som nu representerar konkurrentklubbar.

Därför måste gårdagsvinsten mot YIF kännas extra angenäm. På senare år har nämligen just YIF hämtat fem spelare (alla fem var på plan i går) och tränaren Jerry Hallbäck från Kungsbackaklubben.

Det är sådana här insatser från underdogs som gör livet som idrottsåskådare så spännande och intressant.

Även om det gå ut över den egna kassan. Förlusten är överkomlig. Och förresten går min lätta (!) femling á 3,99 in i kväll.

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards