Alla inlägg den 11 oktober 2016

Av Magnus Månsson - 11 oktober 2016 15:55

Vilka krav kan ett idrottsförbund sätta på en kommun?

Jag tänker förstås på Svenska Fotbollförbundets regler som inte godkänner Limhamns idrottsplats som en allsvensk arena för LB O7.

Grattis förresten till avancemanget!

Kan man spela i Elitettan, så kan man väl även spela allsvensk fotboll där. Huvudsakligen är att planen är bra. Och det lär den väl vara. LB 07 vill spela kvar där och den som blir lidande om läktarkomforten – det är en av anledningarna till underkännandet – inte är den högsta, är ju arrangörsklubben., som eventullt missar intäkter. Men har publiken kommit när laget spelat  i Elitettan så gör den självfallet också med spel en nivå högre. Är varan tillräckligt bra säljer den.

Man anmärker också på pressutrymmena. De är inte bra, jag vet. Men som sagt, även dessa har dugt under de så säsonger laget spelat elitfotboll. Jag tror tyvärr inte att det blir någon massinvasion av media till LB 07:s matcher förutom i derbyt mot FC Rosengård.

Jag förstår förbundens – kraven finns även hos andra idrotter – önskemål om att göra det bekvämt för åskådare och journalister men det finns ju bakom även en ekonomisk realitet för kommunerna att ta hänsyn till. Behoven är många inom hela samhället. Inte minst utanför idrotten.

Det känns fel att en kommun måste investera stora belopp – har ingen aning om summan i detta fall – i något som ej är absolut nödvändigt. Och som kanske dessutom kanske bara är ”nödvändigt” ett år. Så blir det ju—det vill jag självfallet inte – om LB 07 åker ut direkt.

Jag har också för mig att den lilla, slitna träläktaren på Limhamns ip är K-märkt, liksom för övrigt träläktaren på Malmö idrottsplats.

Det finns inga acceptabla skäl att förbjuda allsvenskt spel på Limhamns idrottsplats!

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards