Alla inlägg den 31 maj 2016

Av Magnus Månsson - 31 maj 2016 11:35

Det är uppehåll i Allsvenskan i fotboll.

Den har varit trevlig att följa så här långt. Men skandalen vid matchen IFK Göteborg och Malmö FF och beslutet att tilldela MFF en 3—0-seger är en mörk plump i allt det positiva. Ingen kan överbevisa mig att en dom som drabbar en tredje part är rättvis. Till och med MFF-vänner med ett väldigt ljusblått hjärta anser att domslutet är fel.

Jag hade tänkt lägga hela den trista historian åt sidan tills jag såg följande blogginlägg i en Malmötidning av en av hovpoeterna:

I den perioden finns specialsegern mot Göteborg, som jag menar är helt välförtjänt inte bara ur regelperspektivet, utan även bedömningsmässigt; det sägs att saker jämnar ut sig och MFF fick i den matchen ett helt korrekt mål av Vidar Örn Kjartansson felaktigt bortdömt och borde ha vunnit även utan bangerskandalen.

Man tar sig för pannan för en sådan argumentering. Skall ett domslut – fel eller rätt – granskat i efterhand via tv rättfärdiga en orättvis regel? Alla – men tydligen inte alla – vet att ett tidigt mål förändrar matchbilden och att det inte är omöjligt att göra mål även den sista kvarten.

Ovanstående citerade inlägg i ärendet var det sämsta jag läst utanför de fanatiska supportersidorna.

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards