Alla inlägg den 30 april 2016

Av Magnus Månsson - 30 april 2016 09:03

Vem är jag att ifrågasätta Svenska Fotbollsförbundets regelverk?

Det är tankar som dyker upp när beslutet lär bli att Malmö FF tilldelas en seger med 3—0 över IFK Göteborg efter den avbrutna matchen i veckan. Att Blåvitt skall straffas är klart enligt reglementet. Men beslutet blir i praktiken att även de andra 14 oskyldiga  lagen i Allsvenskan bestraffas. MFF har fått tre poäng man inte spelat sig till.

Jag ser framför mig ett framtidsscenario framåt hösten då den allsvenska striden med små poängmarginaler avgörs och platser i de penningstinna Europaturneringarna står på spel. Det rör sig om miljoner kronor.

Det är väl ganska troligt att MFF finns med i denna slutstrid. Och som sagt nått en fördelaktig position genom tre gratispoäng. Konkurrenterna får förhoppningsvis inte samma favör.

Omspel är i min värld det enda rättvisa, inte minst för konkurrenternas skull.

Sen är ju ett omspel i sig inte helt rättvist. Skador och avstängningar kan ge ändrade förutsättningar.

Straffet åt IFK Göteborg, då? Böter eller någon/några matcher utan någon publik! Välj själv!

I ett rättssamhälle skall ett straff inte få en negativ inverkan för någon ickeinblandad,

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards