Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av Magnus Månsson - 30 oktober 2015 18:27

Spekulationerna är många inför morgondagens spännande avslutning på Fotbollsallsvenskan.
Jag tänker avnjuta dramatiken i tv-fåtöljen, litar inte på att MFF rapporterar utvecklingen på de andra arenorna. Det har man inte gjort tidigare den här säsongen. MFF är sig själv nog. Förhoppningsvis ger MFF denna gång avkall på sina principer.
Alla förståsigpåare och experter menar att Norrköping måste vinna över MFF för att fixa SM-guldet. Man baserar detta på att IFK Göteborg vinner hemma över Kalmar. Se, jag är inte lika säker. Det finns något som heter nerver och anspänning. Kalmar har gjort en bedrövlig säsong, har sett ett tiotal matcher, och tabellplaceringen visar med all tydlighet på detta. Den är berättigad. Men det finns kapacitet. Det visade laget inte minst i Malmö för en tid sedan. Det var först efter MFF:s 1--0, ett klart offsidemål (dock inte berört i Malmökommentarerna), som Smålandslaget blottade sig för att försöka kvittera.
Och nu med klarat kontrakt kan laget släppa loss. Kalmar har många duktiga spelare.
Det finns en ytterligare anledning till min tro på att det inte blir någon lätt vinst för IFK Göteborg. Blåvitts form är inte den bästa. Visserligen har laget inte förlorat på de sju senaste matcherna men spelmässigt har det ofta varit torftigt och poängen har kommit efter rätt marginaler.
Ett avspänt KFF mot ett nervigt Göteborg ger kryss.

                                                           ***
Och det tror jag att det även blir på Swedbank.
Norrköping är höstens mest intressanta lag med ett spel som jag gillar.
Jag hoppas att Franz Brorsson får spela i MFF. Han har varit fantastisk duktig i de matcher han spelat. Att få se honom mot Allsvenskans för närvarande bästa anfallsduo, Alhaji Kamara/Emir Kujovic, vore det verkliga testet om talangen redan är mogen de stora senioruppgifterna.

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards