Alla inlägg den 4 september 2015

Av Magnus Månsson - 4 september 2015 19:30

Malmö har fått ett nytt kommunalråd för fritid, kultur och hälsa, Frida Trollmyr (S).

I en stort uppslagen artikel i dagens Sydsvenskan säger hon:

-- Som politiker vill du vara med och förändra. Nu får jag en chans att göra saker som man inte hinner som fritidspolitiker.

Uttalandet lockar till fortsatt läsning. Vad vill Frida Trollmyr förändra? Jag nöjer mig med fritidsdelen, eftersom den intresserar mig och som jag inbillar mig att jag har lite hum om.

Vad fick då Frida Trollmyr för frågor:

1) Är det rätt att riva gamla Malmö stadion?

2) När rivs Aq-va-kul? (Som för resten nu återigen heter Simhallsbadet.)

Vilka framtidsfrågor!

Beslut är ju redan fattade i dessa ämnen och som mångårig ordförande i fritidsnämnden har Frida Trollmyr varit med om att bestämma att Stadion skall rivas och att Simhallsbadet kommer att rivas, när man äntligen kommer till skott med hur man skall utnyttja Stadionområdet.

Vad hade de två journalisterna väntat sig för svar från en person som varit involverad i beslutsprocessen?

Fråga 3 rörde de akuta problemen på det nya Hylliebadet och fråga 4 om planerna på uppvärmda bassänger i Scaniabadet.

Att man måste se över organisationen i Hyllie var ett givet, ointressant svar liksom att de eventuella bassängerna i Scaniabadet var en ekononisk fråga.

Sista frågan var intressant:

-- Hamnar pengar till kultur och fritid där de ska?

Frida Trollmyr inser problematiken ur bland annat ett genusperspektiv och avslutar:

-- Det här är en stor utmaning som jag skall klura på.

Men Frida Trollmyr! Har du efter alla dessa år i fritidsnämden, dessutom som ordförande, inte funderat på bidragsbestämmelserna, en alltid aktuell fråga som intresserar hela Malmös föreningsliv.

Det här var en intervju som inte höll måttet lika litet som delar av Frida Trollmyrs svar.

Var fanns framtidsideérna om exempelvis investeringarna?

Det här var intetsägande.

Dubbelt upp.

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards