Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Magnus Månsson - 11 februari 2015 09:11

I natt avgjordes lagtävlingen i slalom i VM.

För en allmänt idrottsintresserad har ett VM i de stora sporterna -- i ett svenskt perspektiv -- alltid ett visst intresse. Men inte så stort att man sitter uppe några timmar en bit efter midnatt för att följa tävlingen. Inte i min ålder.

Men Sydsvenskans chefredaktör Pia Rehnquist har lovat att nätet skall prioriteras, vara först med nyheterna. 07.15 öppnade jag därför datorn för att se hur det gick för Sverige. Men jag fick leta länge. Längst ner på sidan fanns uppgiften om det svenska bronset. Föregången av 16 MFF-relaterade hänvisningar på “löpsedeln”. Av vilka många var veckogamla.

Var finns proportionerna? Och hur väl följs Pia Rehnguists intentioner upp?

***

Sen måste man ju beundra produktiviteten hos Sydsvenskans utsända till MFF:s läger i Florida. Även om det blir för mycket att läsa och lyssna på. Lyssnar gör jag förstås aldrig.

***

Klockan 08.45, när jag skriver detta, har VM-inslaget placerats högre upp. Men efter ett MFF-inslag. Naturligtvis.

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards