Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Magnus Månsson - 26 januari 2015 15:19

Det har pratats och skrivits mycket om domarinsatserna i den pågående VM-turneringen i handboll.

Jag har sett för få matcher för att ha en säker uppfattning om bedömningarna. Men med de små fel som alltid uppstår -- och som man först med hjälp av slowmotionupptagningar kan upptäcka -- är det svårt att rent generellt underkänna domarkåren.

Det finns kanske anledning att återkomma.

Men ...

Det har nästan alltid funnits misstankar mot mutade handbollsdomare. Jag säger inte att de två kroater som dömde Qatar mot Österrike var det, men de var extremt hemmabetonade. Det var hemskt att se och jag har full förståelse för Österikes isländske förbundskaptens uppgivna ironiska leenden.

Handbollen har många avblåsningar med många anfall. Får man som nu Qatar

fem, sex extra på grund av klart felaktiga avblåsningar är detta direkt avgörande i jämna matcher. Kroaterna avgjorde i mina ögon den matchen.

Efter det mötet finns det fog för att allvarligt diskutera domarstandarden.

Liknande insatser från herrarna som bestämmer i Qatars matcher och VM-guldet hamnar i värdnationen.

Nu är jag konspiratorisk.

Men arg och irriterad.

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards