Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Magnus Månsson - 16 januari 2015 09:02

Såg Sveriges överraskande 2--0-seger i fotboll över Elfenbenskusten.

Det var många positiva insatser i det unga svenska vinterlandslaget. Samtidigt måste man undra vad ivorianerna sysslade med. Det mest frapperande var deras, trots det låga tempo, dåliga teknik.

För mig är landslaget något stort, betydligt större än en enskild klubb. Sydsvenskan nöjde sig med ett intetsägande TT-referat utan någon analys över de enskilda spelarinsatserna. Det ville man kompensera och granskade några av spelarna och betygsatte deras insatser. Man frångick dock inte sin vana. Koncentration låg helt på de fem MFF-arna, inte ett ord om några av de andra spelarna.

Det är att undervärdera läsarna. Trots att Sydsvenskan är Malmöbaserad, är jag övertygad om att den stora allmänhetens intresse sträcker sig längre än till MFF, speciellt i landslagssammanhang.

Man har vant sig -- nej, egentligen inte -- vid att det i texterna efter en allsvensk match det aldrig nämnts en spelare i motståndarlaget. Men ett landslag är något annat.

Men nu är jag en illusion fattigare.

Jag inbillade mig – hade förhoppningen – att Sydsvenskans samarbete med Helsingborgs Dagbladet skulle vidga vyerna, i alla fall till den västra delen av Skåne. Då hade man kanske i Sydsvenskan kunnat läsa att gårdagens bäste svensk var en HIF-are, Johan Mårtensson.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards