Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Magnus Månsson - 4 januari 2015 10:52

Tävling är idrottens nerv.

Resultat i matcher och andra tävlingar är för den idrottsintresserade nödvändig information. Så tycker jag. Men tydligen inte de ansvariga för Skånskans sportredaktion.

Skånskans resultatredovisning har under lång tid varit ostrukturerad och svajig. Den har skötts av icke idrottsintresserade och på området okunniga personer. Det har jag sportchefens ord på. Men i stället för att utbilda personalen och entusiasmera den skär man ner redovisningen till ett minimum.

De senaste dagarna har det inte funnit några resultat i tidningen. I dag några från tre lagbollsporter (ofullständigt), torftigt i högsta grad, inget annat. Jag saknade mycket. Och det kan absolut inte skyllas på platsbrist. Halva sidan fylldes av ett foto från en SHL-match mellan Djurgården och Örebro.

I stället för att utbilda personalen och entusiasmera den verkar man ha gett upp. I min värld kan man inte vända en negativ trend genom att göra en sämre produkt. Jag är inte helt överraskad över tidningens förändrade policy. Sportchefen har i samtal antytt att något kunde vara på väg i en framtid. Men att denna skulle vara här redan i januari 2015 trodde jag inte.

Jag vet var jag skall finna den saknade informationen men jag vill ha den i den tidning jag betalar 3 000 kronor per år för, liggande i sängen klockan 6. Inte efter ett tidsödande sökande på en dator.

Jag började prenumerera på Skånskan för Sportens skull. Sportsidorna har fortfarande kvaliteter som delvis gör utgiften försvarbar. Samtidigt finns det andra avdelningar som jag funnit ett nöje i att läsa.

Jag har nio månader på mig att fundera över om jag skall förlänga mitt abonnemang. Men tveksamheten har ökat efter den senaste försämringen.

Jag förstår inte hur de ansvariga tänker.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards