Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Planeringsmiss kostar TFF pengar

Av Magnus Månsson - 28 juni 2014 13:23

VM-fotbollen lockar till tv-fåtöljen.

I Sverige har merparten av matcherna setts av en miljonpublik. Och nu när det drar ihop sig till slutspel kommer tittarantalet att öka.

Det är givet.

Men detta självklara fakta bryr de ansvariga i Trelleborgs FF inte sig om. I så fall hade man inte lagt dagens hemmamatch mot Örgryte klockan 16. Hade avspark varit klockan 15 hade man kunnat räkna in en åskådare ytterligare och därmed 100 kronor i entréavgift och också få sålt ett par tre lotter.

Men jag vill inte missa en halvtimme av VM-matchen klockan 18 Brasilien—Chile. Det tar sin lilla tid att ta sig från Trelleborg till Malmö.

Och även om många av de glesnande mängden av TFF-supportrarna här närmare hem än jag, så tror jag att det är fler än jag som resonerar så.

Man skall inte svika i nödens stund. Men jag gör det. Brasilien—Chile lockar mer än TFF—ÖIS.

Det gör den nog för många.

Tänk vad en tidsjustering gjort! Och några tusenlappar extra i en tunn kassa hade givetvis också suttit fint.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Månsson - Söndag 14 april 22:07

Fotbollen har fått sin Leif GW Persson. Ja, ni vet den där gubben som dyker upp i all media och muttrar fram sina tankar – i Leif GW:s värld givetvis sanningar – om allt som tilldragit sig i världen. Men är man professor i kriminologi r...

Av Magnus Månsson - Onsdag 10 april 18:35

Två allsvenska fotbollsomgångar och redan har domarna hamnat i fokus. Illavarslande förstås. Mina funderingar kring de omdiskuterade straffsparkarna: Finns det någon annan idrott där ett normalt rörelseschema bestraffas? Vi har fått två armar f...

Av Magnus Månsson - Måndag 8 april 16:42

I kväll är det en stormatch i handboll i Malmö. Jag menar att en kvartfinal i SM mellan HK Malmö och landets för närvarande mest intressanta lag, Sävehof, är värd epitetet ”stormatch”. Det är troligen HK:s sista hemmamatch den här säs...

Av Magnus Månsson - Fredag 5 april 18:52

SM-slutspelet i handboll för herrar inleddes med tre väntade hemmavinster, Kristianstad mot Hammarby, Ystads IF mot Alingsås och Skövde mot Önnered. Såg delar av alla tre matcherna i och det är givetvis för lite för att dra några slutsatser inför f...

Av Magnus Månsson - Tisdag 2 april 17:46

Så var den avklarad premiäromgången i den allsvenska fotbollen. Det blev nördiga fem matcher. Plus så den Aftonbladet bjöd på, cupsemifinalen för damer mellan Hammarby och Häcken, dramatik in i det sista, straffavgörande efter en massa omgångar ...

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards