Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Magnus Månsson - 15 mars 2014 19:25

Såg cupmatchen mellan MFF och Hammarby från tv-fåtöljen.

Tyckte det fanns anledningar att hoppa över ett besök på Malmö stadion.

Det var kallt och blåsigt (ni vet det där med åldern och en viss bekvämlighet!). Sen såg jag från köksfönstret hur ridande polis och kravallutrustad polis samlades utanför Stadion.

Ovanför huset hovrade dessutom en helikopter.

Jag vill gå på fotboll och uppleva fest.

Jag känner olust och blir beklämd med en sådan inramning.

Sen när man sen får höra ”Domaren är en hora” efter ett domslut – det visste jag förstås inte innan jag beslutade mig för stugvärmen – kändes mitt beslut rätt.

Och det är lättare att se en – förlåt uttrycket – usel match utan att dessutom frysa.

Ok, en otäck blåst och en vårgropig plan gjorde det inte lätt och jag har svårt att förstå oviljan att spela på konstgräs, när naturgräs inte bjudet på optimala – kanske inte ens acceptabla – förhållanden. De flesta träningspassen har ju skett på just konstgräs.

Det var första MFF-matchen jag sett. Trots då dåliga yttre förhållandena hade jag trott på en bättre insats av laget. Lovorden har ju varit ibland snudd på euforiska i Malmötidningarna.

Även om det inte heller är rättvist att bedöma domarnas insatser via tv, så var det nog lite för många feldomslut, avgörande sådana, för att ge ett bra betyg.

Men precis som för spelarna kan de ha en dålig dag.

Det var det många som hade denna lördag, inte minst alla så kallade supporters.

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards