Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Magnus Månsson - 13 februari 2014 13:22

Ishockey eller curling?

Givetvis ishockey.

Sverige—Danmark i direktsändning från OS i curling eller två timmars ”uppsnack” inför Tre Kronor mot Tjeckien?

Där har jag inte samma svar som de ansvariga på Viasat.

Dessa evinnerliga studiosamtal med upprepade plattityder tillhör inte mina favoritprogram. Speciellt inte när alternativet är en direktsändning från OS med svenskt deltagande.

Nu blev dansk tv räddningen lagom till första nedsläpp.

Jag är över huvud taget inte överens med svensk massmedia, den skrivande delen på sportsidan. Denna känsla delas av många i min generation. Och det är till stor del den som läser tidningar

Jag har tidigare hävdat idrottskunskapen är för dålig hos dem som redigerar exempelvis resultatsidorna. De har inte förmågan att prioritera.

De senaste dagarna ha visat på åtskilliga exempel.

Kring nyår tillskrev jag Sydsvenskans chefredaktör som lovade se över problemen.

Ännu har inget skett.

Det är – sanna mina ord – inte bara jag som är irriterad.

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards