Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Magnus Månsson - 2 februari 2014 18:55

Har du hört talas om Guldskölden?

Jag hade inte gjort det förrän det dök upp en notis på Svenska Sportjournalistförbundets hemsida. Där presenterades åtta listor om fem kandidater vardera på utmärkelser inom sportjournalistiken.

Det som fick mig att reagera vad urvalet. Skrivande journalister hade fyra kategorier att tävla i, alltså 20 nomineringar. Av dessa kom 16 från Aftonbladet.

Lyckligtvis är det inte Svenska Sportjournalistförbundet som står bakom omröstningen utan hemsidan SvenskaFans.com som låtit sina besökare rösta.

Men vilket värde har en sådan utmärkelse?

Jag är förvisso ingen flitig läsare av kvällstidningar även om nätet gjort att det blir ett och annat besök. Självfallet har jag också bara begränsad koll på alla de duktiga sportjournalister som finns runt om i landet.

Men en sak vet jag. Alla Sveriges bästa sportjournalister finns definitivt inte på Aftonbladet.

Vad är det för värde i att få en Guldsköld som Årets sportjournalist, när man utser vinnaren efter att ett begränsat antal läsare på en hemsida röstat?

I min värld inget!


PS

Övriga priser: Årets sportkrönikör, Årets sportbloggare och Åres sporttwittrare.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards