Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Magnus Månsson - 14 juli 2013 12:02

 Jag skrev i går att de många jämna matcherna – med de för experterna oväntade resultaten – i fotbolls-EM för damer berodde på att bredden på toppen förbättrats.

Det är fortfarande min mening.

Men i den här turneringen finns det ett undantag. Det spel Finland hittills visat upp har varit minst sagt uselt. Ett lag med sådana brister skall inte kunna kvalificera sig till ett EM 2013. Det visar att damerna har en lång väg att vandra för att i mästerskapssammanhang konkurrens- och breddmässigt kunna mäta sig med herrarna.

Detta inte skrivit för att nedvärdera den svenska insatsen. Den var givetvis sevärd med blågula ögon. Men handen på hjärta, skall en av storfavoriterna inte just utklassa ett så – som sagt – uselt lag?

Euforin är på många håll enorm.

Jag har gärna fel. Svenskorna får mycket gärna fortsätta göra många mål och vinna men jag sparar de stora orden, tills man åter möter ett värdigt motstånd.

***

Och varför kalla gårdagsinsatsen för en revansch på näthatarna med sina sexuella anspelningar? Det är bara att ge dessa olyckliga människor en uppmärksamhet de inte värda.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards