Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Magnus Månsson - 24 mars 2013 10:00

Malmö FF genrepade i går inför den allsvenska fotbollsstarten, 0—0 mot en av de förmodade toppkonkurrenterna BK Häcken.

Min morgontidning ägnade ett uppslag åt matchen, förvisso var en stor del foton.

Reportern och analytikern lyckades med konststycket att inte en enda gång nämna något om vad Häcken presterade, inte en enda gång nämndes en av deras spelare vid namn.

MFF hade två målchanser efter paus. Hur såg det ut före paus? Fanns det några möjligheter för Häcken? Fanns det något lag som hade ett spelövertag?

Tidningen hade före matchen redogjort för alla de spelare som av olika anledningar fattades i MFF. I dag repeterades dessa uppgifter.

Hur var då läget i Häcken? En uppgift om detta hade i mina ögon gett en bättre bakgrund till 0—0, en bra upplysning till läsarna. Varför inte deras laguppställning i alla fall i ett matchfacit?

Jag är så enfaldig – ja, faktiskt – att jag tror att tidningens läsare är intresserade även av MFF:s motståndare, speciellt som det var ett lag i samma serie man mötte.

Jag är missnöjd med vad min morgontidning presterade. Men jag är kanske ensam?



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards