Alla inlägg under september 2012

Av Magnus Månsson - 16 september 2012 11:36

Det finns 1 000-tals bloggar i Sverige, kanske finns det några som redan behandlar de ämnen jag ämnar ventilera. Jag har förstås inte hittat dem.

Vad skall jag då skriva om?

Det blir mycket idrott.

Idrotten har präglat mitt liv under cirka 60 år. Jag har varit aktiv i en del idrotter, främst friidrott, där jag också har varit tränare och ledare på främst klubbnivå i Skurups AIF och Heleneholms IF.

Under kortare perioder har jag även haft uppdrag som tränare och styrelseledamot i handboll och fotboll.

Under två och ett halvt år var jag anställd i IFK Malmö, då en elitklubb, som snuddade vid allsvenskt spel både i fotboll och handboll.

Jag är utbildad idrottslärare från GCI, nuvarande GIH, och har jobbat som lärare i 20 år.

Lika lång tid var jag sportjournalist på Sydsvenskan. I ungdomsåren var jag frilansmedarbetare på Ystads Allehanda, bevakade alla idrotter från Skurups horisont för YA. Innan jag blev heltidsanställd på Sydsvenskan frilansade  jag under många år på tidningen.

Under 15 år på SDS, då det fanns resurser, var jag huvudansvarig för Malmösport, som behandlade bredd- och ungdomsidrotten i stan.

Sedan 1985 har jag varit ansvarig för Skånes Idrottsförbunds årsberättelse, den idrottsliga delen, och därmed fått en viss inblick i Skånes rika idrottsliv.

Under två år har jag varit huvudredaktör för Skånsk Idrotts Historia, utgiven av Idrottsmuseets Vänner i Malmö.

Mitt mål med bloggen är att med ovanstående som bakgrund ge mina synpunkter och iakttagelser på främst idrotten i Skåne och Malmö.






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards